Umieszczenie swojej muzyki na platformie cyfrowej dystrybucji, takiej jak Spotify, to wielka chwila dla każdego artysty.
To początek czegoś nowego: Twoja muzyka będzie dostępna dla całego świata!
Twój utwór może nawet znaleźć się na jednej z głównych list odtwarzania, a nowi fani mogą Cię znaleźć dzięki rekomendacji algorytmu.
Ale co możesz zrobić, aby zwiększyć swoje szanse na bycie słuchanym ciągle i ciągle, zamiast zostać odtworzonym tylko raz?
Nie jest łatwo zdobyć serca i wyobraźnię swoich odbiorców. Więc, trzeba będzie złożyć jakiś rodzaj planu, aby promować swoją muzykę.
Jedynym sposobem na zdobycie prawdziwych fanów jest dzielenie się swoją prawdziwą osobowością w znaczący i osobisty sposób. Jeśli chodzi o Spotify, najlepszym sposobem na zaprezentowanie swojego przesłania i marki jest Twój profil artysty na Spotify. W tym przewodniku przyjrzymy się praktycznym krokom, jakie należy podjąć, aby stworzyć swój profil w Spotify dla Artystów.
Ale co ważniejsze, dowiemy się, co jest potrzebne, aby w pełni wykorzystać narzędzia, które Spotify oferuje do promowania Twojej muzyki, sztuki i przesłania.
Gorąca wskazówka: LANDR jest teraz preferowanym partnerem Spotify, co sprawia, że użytkownicy LANDR Distribution mogą szybciej i łatwiej złożyć wniosek i zweryfikować swój profil.
Jak założyć swój profil w Spotify dla Artystów
Kiedy już Twoja muzyka znajdzie się na Spotify, musisz założyć swój profil artysty na Spotify, dzięki czemu będziesz mógł zaznaczyć swoją nazwę na niebiesko. LANDR Distribution sprawia, że założenie profilu artysty na Spotify jest łatwiejsze niż kiedykolwiek.
Pierwszy krok jest oczywisty – musisz wydać swoją muzykę i uzyskać jej akceptację na Spotify.
Kiedy Twoje utwory będą już dostępne na Spotify, będziesz mógł wejść na stronę uwierzytelniania w ramach platformy dystrybucyjnej LANDR. Stamtąd zostaniesz przekierowany do unikalnej strony rejestracji na Spotify dla Artystów – to właśnie tam otrzymasz natychmiastową weryfikację i wszystkie korzyści, które się z tym wiążą.
Oto, czego możesz się spodziewać, gdy uwierzytelnisz swój profil artysty poprzez LANDR Distribution:
- Natychmiastowa weryfikacja i niebieski znacznik na Twoim profilu artysty Spotify
- Możliwość edycji swojego profilu artysty (zmiana zdjęcia profilowego, aktualizacja bio, przesyłanie Canvas dla swoich utworów i inne)
- Dostęp do szczegółowych statystyk streamingu
- Możliwość przekazania swojej muzyki do redaktorów list odtwarzania
- URI Spotify dla kampanii przed zapisem
- Dedykowany zespół wsparcia, który odpowie na wszystkie Twoje pytania
Dlaczego warto umieścić swoją muzykę na Spotify?
Spotify to coś więcej niż tylko serwis streamingowy, który płaci Ci za każdym razem, gdy ktoś odtworzy Twój utwór, to platforma, na której fani muzyki znajdują nowych artystów, których chcą pokochać.
Kiedy umieścisz swój utwór na Spotify, fani mogą znaleźć Twoją muzykę za pośrednictwem kilku ścieżek, w tym kilku, o których być może nie pomyślałeś:
- Wyszukiwanie i odnajdywanie Twojego profilu
- Rekomendacje algorytmu
- Umieszczanie na listach odtwarzania
- Wybory artystów przez innych artystów
- Aktywność znajomych
To wiele sposobów na to, by ludzie znaleźli Twoją muzykę!
Aby Twoje utwory były częściej odtwarzane, zależy w dużej mierze od tego, jak je wypromujesz.
Nie polegaj tylko na algorytmie, który wyłapie Twój utwór i umieści go na czyjejś playliście.
Może uda Ci się zdobyć jedno lub dwa odtworzenia, ale jeśli Twój przekaz i estetyka nie będą trafione, stracisz szansę na zdobycie nowych fanów.
Jest kilka działań, które możesz osobiście podjąć, aby pozyskać nowych zwolenników i sprawić, że Twoje utwory będą częściej odtwarzane.
Zacznijmy od kroku pierwszego: załóż swój profil artysty.
Co powinieneś udostępnić na swoim profilu artysty na Spotify?
Zweryfikowany profil pozwala Ci zaprezentować swoje unikalne ja.
Kiedy już założysz swój profil artysty, będziesz mógł przesłać swoje zdjęcie profilowe, galerię zdjęć i wiele więcej.
Dodatkowo, będziesz mógł opowiedzieć swoją historię (w 1500 słowach lub mniej) w swojej biografii artysty.
Pisanie muzycznego bio może być trudne, ale jest kilka tematów, które musisz poruszyć.
Przedstaw publiczności krótkie tło, skąd pochodzisz, o czym jest Twoja muzyka, a nawet kilka słów na temat Twojego najnowszego wydawnictwa.
Podkreślenia i cytaty z prasy są również świetną opcją dla Twojego muzycznego bio.
Nie zapomnij też dodać linków do swoich kont w mediach społecznościowych!
Więcej niż tylko zdjęcia i biografia.
Twój profil artysty pozwala Ci również na zamieszczanie informacji o nadchodzących koncertach i wszelkich towarach, które masz na sprzedaż. Aktualizuj je na bieżąco, a mam nadzieję, że sprzedasz więcej biletów na koncerty, koszulek i winyli.
Ostatnią funkcją, z której będziesz chciał korzystać na Spotify, jest ta, którą powinieneś aktualizować najbardziej regularnie: Artist Pick i Twoja Artist Playlist.
Dzięki Artist Pick możesz wybrać jeden utwór, playlistę lub datę trasy koncertowej, które będą prezentowane bezpośrednio na górze Twojego profilu artysty. Lista odtwarzania artysty daje Ci możliwość ułożenia listy odtwarzania z dowolnych utworów, które Cię interesują.
Narzędzia te zostały zaprojektowane tak, aby zachęcić Twoich fanów do wielokrotnego powracania na Twój profil. Ale działają one tylko wtedy, gdy regularnie je aktualizujesz.
Zrozum swoich fanów dzięki danym i analityce
Znajomość szczegółów dotyczących tego, kto i gdzie odtwarza Twoją muzykę, jest bardzo ważna przy planowaniu premiery albumu, trasy koncertowej czy kampanii marketingu cyfrowego.
Rozumiemy, że jesteś artystą i skupiasz się przede wszystkim na swojej muzyce, ale nie oznacza to, że mniej ważne jest zrozumienie, jak rozprzestrzenia się Twoja muzyka.
Jest to szczególnie ważne, jeśli chcesz powiększyć grono swoich odbiorców.
Jest to jeden z powodów, dla których posiadanie profilu w Spotify dla Artystów jest bardzo ważne – otrzymujesz tak wiele statystyk i wgląd w to, jak fani reagują na Twoją muzykę. To bardzo cenne wiedzieć, w których krajach Twoja muzyka jest najbardziej popularna, gdzie zwiększasz swój zasięg, jakie utwory najbardziej się podobają i kiedy słuchacze naciskają przycisk pomijania.
Oczywiście, jest to jeszcze bardziej wartościowe, jeśli możesz zobaczyć swoje statystyki na wszystkich platformach streamingowych.
Zgłoś się do platformy
Platformy streamingowe i dystrybucja cyfrowa są teraz niezwykle ważne dla niezależnych artystów, ponieważ to one łączą Cię z nowymi słuchaczami i zapewniają Ci wynagrodzenie.
Skorzystaj więc z narzędzi marketingowych i promocyjnych, które oferują platformy takie jak Spotify for Artists, aby wyróżnić się na tle innych i iść do przodu.